Често ми се случва да прекарвам време с персонала от човешки ресурси, докато провеждам обучителни семинари. Обсъждаме най-добрите практики, но разговорът неизменно се насочва към нещата, които са причината за провалянето на интервюто за работа. Неща, които понякога са странни или груби и които ще провалят перспективите им за работа. Тук има поуки за всички нас: за всеки, който кандидатства за работа или отива на интервю. Ето четиридесет примера, без определен ред, за неща, които за различните отдели за човешки ресурси са ги накарали да се засмеят, да прекъснат и да поклатят глава или да кажат " нека не се занимаваме с този човек":
1. Опитайте се да запомните поне името на фирмата, в която кандидатствате - това, с което всъщност се занимава фирмата, също може да е полезно.
2. Вземете със себе си нещо, с което да пишете.
3. Вземете си нещо, на което да пишете и не взимайте канцеларски материали от бюрото на интервюиращия.
4. Не наричайте интервюиращия ви "пич", защото не всички обичат това обръщение.
5. Не флиртувайте и не се опитвайте да съблазнявате интервюиращия, докато той чете автобиографията ви.
6. Не намигвайте на интервюиращия или не извивайте съблазнително вежди, докато пие от бутилката си с вода.
7. Не се усмихвайте с малкия пръст до устата и палеца до ухото и не казвайте: "Обади ми се", когато си тръгвате за последен път - съвсем за последен път.
8. Мъже, не се хващайте многократно за слабините - вие не сте Майкъл Джексън.
9. Не водете кучето си с размер на гризач на интервю, вие не сте наследница на Хилтън.
10. Не ползвайте парфюм - вашият любим не е любим на всички.
11. Ушите ви не бива да имат толкова много обеци, че да се нуждаят от корниз за пердета.
12. Също така ушите ви не трябва да имат толкова много дупки, че да приличат на душове.
13. Не говорете за приятеля или приятелката си, или за партито, на което сте били снощи.
14. Не се хвалете с това колко можете да пиете и колко обичате да пиете.
15. Ако посегнете към чантата си, интервюиращият не бива да вижда петзарядния ви пистолет "Смит и Уесън", модел 60 - с лиценз или без лиценз.
16. Не забравяйте да вземете шофьорската си книжка или друг документ за самоличност със снимка и задължително картата за социално осигуряване.
17. Не можете да се обадите на "мама" или "тате", за да проверите дали това, което ви предлагат, е добра сделка. Те очакват от вас да мислите самостоятелно.
18. Дрехите ви не трябва да миришат на пот, нито да изглеждат така, сякаш сте спали в тях.
19. Скрийте татуировките - много компании (в областта на финансите, медицината, застраховането, обществените услуги и т.н.) не искат да ги виждат и не, не сте Анджелина Джоли.
20. Гримът ви не трябва да се конкурира с този на артистите от "Барнъм и Бейли".
21. Интервю в 10:00 ч. означава, че трябва да сте там в 9:40 ч., а не в 10:22 ч.
22. Дъхът ви не трябва да съсирва мляко.
23. Когато издишвате, никой не иска да усеща миризмата на последните няколко цигари, които сте изпушили.
24. Прическата ви не бива да е място за гнездене на птица кардинал.
25. На въпроса "Знаете ли какво правим тук?", не отговаряйте "Не, не съвсем."
26. Не използвайте кламери, за да почиствате ушите си, докато чакате.
27. Не изрязвайте ноктите си в присъствието на други хора.
28. Шумът от дъвченето на дъвка не трябва да доминира в стаята.
29. Не поставяйте кафето си върху новата книга на интервюиращия.
30. Използвайте конец за зъби насаме! Това не бива да е общо събитие.
31. Ноктите ви не трябва да се приемат за пръсти.
32. Следете интервюиращия - вие не сте художествен критик, който се възхищава от декорацията на стаята.
33. Не се явявайте на работа за 60 хил. долара годишно с раница, която използвате още от първи курс в колежа, с пришити лепенки.
34. Не казвайте, че знаете как да работите с "PowerPoin", но след това да търсите как да добавите текст към първия си слайд.
35. Не разказвайте вицове - те рядко работят.
36. Тези оправдания не работят добре за отлагане на интервюто или за ускоряването му: "Имам среща", "Паркингът е скъп", "Приятелят ми бърза", "След час имам час за маникюр".
37. Когато ви помолят да дадете три примера за нещо забележително, което сте направили, опитайте се да не плачете.
38. Не очаквайте да ви се обадят обратно, когато след като си тръгнете, полицията се отбие, за да ви попита какво сте правили там.
39. Чехлите за спалня, дори и за позицията на рецепционист, са противопоказни.
40. Опитайте се да не водите майка си на интервюто, а ако все пак дойде, трябва да чака отвън. Тя не може да отговаря на задаваните на вас въпроси.
Какво да кажа, някои, като последния, за който знаехте, бяха неизбежни. И моля ви, не стреляйте по вестоносеца, аз просто предавам. Ако искате да получите повече информация от хората от отдел "Човешки ресурси", прочетете тази статия на Пол Дейвидсън в USA Today или тази от CBS.
*** *** ***
Джо Наваро е 25-годишен ветеран от ФБР и е автор на "Какво казва всяко тяло", както и на "По-силно от думите". За допълнителна информация и безплатна библиография, моля, свържете се с него чрез www.jnforensics.com или следвайте в Twitter: @navarrotells или във Фейсбук. https://www.facebook.com/pages/Joe- Navarro/236255193080893; или в ''Psychology''
Днес: http://www.psychologytoday.com/blog/spycatcher Последната книга на Джо е "Опасни личности".
Copyright © 2013-2014 Джо Наваро
Източник : https://jnbodylanguageacademy.com/job-interview-things-to-avoid/