Правилен етикет при засичане на лицеви микроизражения
Ако някога сте били свидетели на микроизражения на човек и не сте били сигурни как най-добре да реагирате, има някои важни съображения, които могат да ви помогнат с напътствие за следващия ви ход. Тъй като микроизраженията на лицето се появяват само когато се прави опит за прикриване на емоции - умишлено или несъзнателно, винаги трябва да помните, че тази емоционална информация не е била споделена с вас целенасочено или може би дори съзнателно. Поради тази причина трябва внимателно да обмислите две неща: дали трябва да използвате тази лична емоционална информация и ако да, как.
Преследване на емоционална информация с повишено внимание
Ако сте решили, че емоционалната информация си заслужава да бъде преследвана, следващият въпрос, който трябва да разгледате, е към кого е насочено микроизражението. Въпреки че може да бъде примамливо, не можете да предположите, че знаете причината зад изражението без допълнително разследване. Например, забелязването на лицево микроизражение на гняв не означава, че човек е ядосан на вас, а просто означава, че е преживял гневен емоционален епизод за нещо. За да се избегне прибързването с изводи, помага да се предположи, че човекът може да е ядосан на себе си или че си спомня по-ранно събитие, което го е ядосало.
Отговорни отговори
Не забравяйте, че често най-доброто решение е да не казвате нищо за това, което сте видели. Вместо това можете да останете нащрек за възможностите или да попитате: „Има ли още нещо, което искате да кажете за това как се чувствате?“ По-нататъшна стъпка може да бъде: „Имах впечатлението, че просто чувстваш нещо повече от това, което каза.“ По този начин вие давате възможност на човека доброволно да сподели повече с вас.
Въпрос на лично пространство
В крайна сметка начинът, по който реагирате, зависи от естеството на връзката, нейната минала история и бъдещето й, както и вашите знания за този човек. Може не винаги да имате право да коментирате емоцията, която сте открили, дори бегло. Въпреки че вярвам, че връзките обикновено работят по-добре, когато хората разбират и признават какво чувства другият, това не винаги е така; това, което не искате, е да накарате другия човек да чувства, че няма лично пространство около вас.
Източник: http://www.paulekman.com