СКЪПИ ПРИЯТЕЛИ, УВЕДОМЯВАМЕ ВИ, ЧЕ ДЕСИСЛАВА ДАМЯНОВА ПРЕУСТАНОВЯВА ИНДИВИДУАЛНИТЕ КОНСУЛТАЦИИ!

ЕДНО ЕВОЛЮЦИОННО РАЗБИРАНЕ НА ЕК

Ние съдим за развитието на мозъка на децата по начина, по който те се променят, както физически, така и в познавателно и емоционално отношение. Нервно-психичното развитие на подрастващите създава един прозорец на времето, в който те се препрограмират, за да навлязат в даден специфичен стадий и да го овладеят.

Обикновено осъзнаваме физическото време по часовника на нашите деца и  нетърпеливо отчитаме как се учат да седят на шестмесечна възраст, да прохождат между 12-ия и 18-ия месец и сами да използват гърнето от две и половина до тригодишна възраст. Ако децата ни не достигнат тези важни физически събития в рамките на няколко месеца от очакваното време, ние с право сме загрижени и обикновено се консултираме с педиатър. Също така имаме ясна представа за по-главните моменти от познавателното развитие на децата ни. Повечето прохождащи малчугани казват по няколко думи на 18 месеца и говорят с прости изречения на двегодишна възраст. Децата в предучилищна възраст научават буквите и числата между пет и шест години, а способността да четат прости изречения и да извършват елементарно събиране и изваждане на седем години. Между осем и девет години имат способността да запомнят страховитата таблица за умножение, но геометрията и алгебрата са запазени за прогимназията, защото способността за абстрактно мислене се развива между 11 и 13 години.

Повечето от нас обаче не са осведомени добре за стадиите, свързани с развитието на емоционалния мозък. Всяко умение с ЕК има собствена таблица на развитие и въпреки че тя варира много повече от физическото и познавателното развитие, в повечето случаи процесът е предсказуем. Факт е, че много от нас не очакват промени в емоционалното развитие на децата. Затова начинът, по който следим за евентуални промени в тяхното физическо и умствено развитие, може да помогне за предотвратяването на много проблеми.

Децата са еволюционно програмирани да бъдат уверени в способностите си, поне до седемгодишна възраст. Дотогава те не различават усилията от способностите и правейки опити, повечето от тях вярват, че накрая ще успеят. Когато са в трети клас обаче, познавателното съзряване им дава възможност да направят по-реална преценка за това, какво могат и какво не могат. Започват да осъзнават, че някои връстници имат по-големи от техните способности и ако искат да имат успех като съучениците си с по-големи заложби, ще трябва да положат повече усилия. Осъзнаването, че усилието може да компенсира способностите, става критичен фактор между 8 и 12-годишна възраст и може да бъде ключов елемент при възпитанието на деца, които проявяват настойчивост при трудности.

Ако вземем под внимание тази еволюционна промяна и усилията на малчуганите бъдат възнаграждавани преди да са тръгнали на училище, много вероятно е те да изградят по-добри навици за учене и други трудови умения.

 

 

Източник: Как да възпитаме дете с висок емоционален коефициент

Какво казват нашите клиенти

Запишете се за нашият бюлетин като оставите имейл адреса си